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Gruppenausstellung
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mit Daniela Lehmann Carrasco, Laila Unger, Mette Kit Jensen
Kuratiert von Kimberly Horton

Die drei Künstlerinnen arbeiten alle mit dem Grenzbereich von privatem und öffentlichem Raum. Mette Kit Jensen gibt uns eine neue Sicht auf einige Orte in Kopenhagen, wie z.B. die Sicht einer obdachlosen Frau, die diese Orte erfährt. Laila Unger setzt sich mit Vorgärten in Einfamiliensiedlungen auseinander, dort wo die Besitzer alles tun, um sich eine Öffentlichkeit vom Leibe zu halten. Daniela Lehmann Carrasco lotet die Grenzen zwischen kollektivem Gedächtnis und subjektiver Erinnerung aus.

Daniela Lehmann Carrasco
'Le Glück Quantitativ'

Mixed-Media Installation 2010
Ceramic Reliefs 40x60 cm, Video 7'10 Min, 5 Posters

Die Mixed-Media Installation 'Le Glück Quantitativ' ist ein Erinnerungsgefüge aus ikonografischen Fragmenten und subjektiven Bildern aus den 70'gern der Bundesrepublik Deutschland und Lateinamerikas Chile, in der das kollektive Gedächtnis und der subjektive Prozess des Erinnerns ineinander greifen.

Laila Unger
"INSITE – OUTSIDE"

Installation 2011

Vorgärten von Wohnhäusern sind merkwürdige Orte, im Wesen Übergänge vom öffentlichen in den privaten Raum und vom privaten in den öffentlichen Raum. Diese Übergänge werden oft zu Grenzen, vom Nutzen für die Menschen betrachtet zu funktionalen Leerstellen, zu Unorten.

Mette Kit Jensen
”Flâneuse”

8 Poster 2010

As in previous projects I will be working with internal topographies in relation to an actual urban space. In this way I understand the individual’s emotional, habitual, the social or the cultural conditions relating to the surroundings. I present the works as an extension of a conceptual artistic tradition that emphasizes the audience’s mainstream thinking to the public space thus including more complex social structure when reading the space.

Recently I have considered in detail the concept of flanering as an artistic method: a flaneure is an idler or a loafer. This is a term from the 1800’s for the kind of person that enjoys drifting about on the street; not feeling the need to work. The flaneur evolved at about the same time as the large modern city as a voyeur that contemplates the city and its volume without feeling a part of it. A number of authors such as Charles Baudelaire (France 1821-1867) have cultivated flanering as a way to abandon “ivory tower” thinking and experience life to the fullest and describe it from street level.

In the modern world a flaneur can be compared to a tourist who sees the globalized world with an objective eye. Tourists find themselves on the top of a mobile hierarchy and can visit and depart places as they wish. The tourist can study public life from a purely pleasurable point of view as opposed to refugees and homeless who do not have the privilege of free choice or the possibility to be in a secure space or find any privacy.

When the Sundholms District faced a thorough renovation it also was home to Copenhagen’s largest shelter for the homeless. The homeless people of district easily be considered experts of public spaces and I find it relevant to give them a voice.

A very warm thanks to Jørgen Ingberg Henriksen, Anette Severin, Tine Kjølsen and Eva Christensen.


Diese Arbeit wurde unterstützt von The Danish Art Council

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Vernissage
Freitag, 10. Juni 2011 | 20 Uhr

Ausstellungsdauer
10. Juni bis 12. Juni 2011

Öffnungszeiten
Freitag 10. Juni ab 20:00
Samstag 11. Juni von 14:00 - 19:00
Sonntag 12. Juni von 14:00 - 19:00

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